info@fysiotherapie-elderveld.nl

Longfysiotherapie

BAS_4279-Longfysiotherapie-800x600px

Over de therapie

Longfysiotherapie is therapie voor mensen met aandoeningen van de luchtwegen en longen. Mensen met longproblemen hebben vaak minder zuurstof en ademen is vaak moeilijker. Hierdoor hebben zij minder energie en kunnen normale dingen zoals traplopen, boodschappen doen of aankleden lastig zijn. De therapie wordt gegeven door Jessie Vonk en bestaat uit een op maat gemaakte behandeling. Jessie in aangesloten bij het Chronisch Zorgnet als longfysiotherapeut en heeft jarenlange ervaring in het behandelen van longproblematiek.

Indicaties voor Longfysiotherapie

Behandelvormen Longfysiotherapie

Uitleg en Advies

U krijgt uitleg over de longproblemen/ziekte en de gevolgen hiervan voor het dagelijks functioneren. Hierdoor krijgt u zelf weer meer controle over de gevolgen van de longproblemen voor uw functioneren. Ook leert hoe u beter om kunt gaan met benauwdheid en de (verminderde) belastbaarheid. Door verbetering in leefstijl zult u minder klachten ervaren.

Ademhalings- en ontspanningsoefeningen

Ademhalingsoefeningen zijn erop gericht om makkelijker en rustiger te gaan ademhalen. Tevens kunnen er technieken worden aangeleerd om slijm goed op te kunnen hoesten.

Door de ontspanningsoefeningen leert u beter ontspannen zodat u beter om kunt gaan met benauwdheid en uw aandoening.

Oefentherapie

Dit kan zowel individueel of in groepsverband plaatsvinden. Oefentherapie is erop gericht om de belastbaarheid te vergroten, waarbij eer extra aandacht is voor een juist ademhaling. Door kracht en conditie te verbeteren zullen er minder beperkingen zijn tijdens activiteiten van het dagelijks leven.